torsdag 20 februari 2014

SIS/SPX fanart och Danmark i mars!

Äntligen är det snaaaaaaaaart dags för en av vårens höjdpunkter! Stockholms Internationella Seriefestival med Small Press Expo!! :)
Jag har åkt varje år sedan 2009, och det är alltid lika roligt att träffa alla serieentusiaster och få ny frisk inspiration! (Och köpa massa göttiga fanzines!)

Förra året blev det fanart-storm av Loka Kanarps tjusiga mascot. Då ritade jag den här (link).

I år är det Nina Hemmingsson som tecknat och jag blev såklart överförtjust! Har tyckt om hennes halvpåklädda, säkra tjejjer sedan jag såg dem för första gången i Jag är din flickvän nu, och givetvis fick det bli lite fanart  :)



Det var roligt att experimentera och såhär eldigt blev det;
(det japanska kanjit till höger betyder "eld)


Ytterligare en rolig grej;
Jag kommer att åka till Jpopcon för första gången sedan 2009! Det var alldeles för länge sedan :)
Sitter i Artist Alley hela helgen och hoppas på att få se er där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar